lördag 16 oktober 2010

Inbjudningskort

Sist jag bloggade så lovade jag att lägga ut lite inbjudningskort som jag gjort till min dotters 7-års kalas.
Dessvärre kom det lite tråkiga  saker emellan och jag har varken haft lust el. ork att vara här. Nu börjar dock skaparlusten att ta fart igen och det känns härligt.
Jag har oxå upptäckt att det är en hel vetenskap att ha blogg, nu när jag äntligen skaffat mig en blogg så vill jag ju gärna kunna vara med att delta i de verse utlottningar mm och det där med att länka hit och dit och få bilder i sidebaren har inte vart det enklaste vill jag lova :) jag tror dock att jag börjar få rätsida på  lite av allt ....hoppas jag. Hur som helst så ska jag visa lite inbjudningskort "som jag såklart aldrig fick iväg" (jag i ett nötskal) kalaset blev dock av iallafall, och lyckat till alla barns glädje : )
Jag valde att göra alla korten i samma tema "fisktema ha-ha" kalaset gick dock i discots tecken.
Bakgrunden med molnen har jag gjort själv. Både moln och fisk är stämplar från kortmakaren
Fisken har jag målat med promakers och sedan täckt med stickles.Övriga dekorationer liqid pearls
 lite blommor och rörliga ögon. (som jag är barnsligt förtjust i )


Även detta kort är målad med promakers, måste erkänna att jag har mycket kvar att lära och något som verkligen inte vill ge med sig är målartekniken, herregud vad svårt det är, men övning ger ju färdighet sägs det, frågan är bara nääär?? Här har jag gjort det enkelt och bara målat rakt av, övar gör jag nästa gång :)
Till silverramen har jag använt dubbelhäftande tejp och sedan bara strösslat över med glitterburken.


  
Jag hann ju bara göra tre kort så det bidde färdigköpta inbjudningskort till varenda unge.
Men jag fick ju tillfälle att pyssla lite och det är ju huvudsaken, tycker det är så himla roligt. Det ska bli roligt och se hur man utvecklas med tiden. Man häpnar ju när man är runt och kollar på andras bloggar,herregud vad duktiga skapare det finns där ute. Har lite mera kort som jag vill visa men det får bli imorgon Nu ska jag gå och natta lillkillen så det var allt för denna gång. God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar