lördag 15 januari 2011

canavas och alcohol inks....

Jag har köpt på mig lite canavas, dels minicanavas och sen ett lite större ark. Miniarket är naturfärgat el vad man nu ska kalla det och de större är i vitt. Än sålänge har jag bara provat miniarken och lite olika tekninker. Till de två första korten har jag  lekt lite med alcohol inks (ett tips jag sett på youtube av jennifermcguire) och sen har jag även använt akvarellfärger på tub.
Jag har stämplat och embossat med vitt ep, sen har jag "duttat" in alcohol inks (citrus) tillsammans med mixatives pearl. Då blir motivet så här snyggt ; ) jag har duttat lite med röd pearlmaker i mitten på blommorna och streckat lite runt kanterna. Papprena är från basic grey. Pärlpluttarna är oxå pearlmaker i färgen amber och sicksack bården är stickers, oxå från basic grey. Lite knappar och rosor med stickles på såklart (diamond)
Här har jag använt mig av samma teknik fast med färgen "sail boat blue" och mixatives gold. Jag har vart väldigt sparsamm med papper och dekos som ni kanske ser ; )  Bara en vit fotomatta och en bård som jag stansat med ms kantstans "dolly lace". Mönsterpappret kommer från ett block med flera 6x6 ark i olika mönster. Lite streckade kanter, en favorit som  återkommer ofta hos mig.

Här är inte bilden så jättebra, men här har jag övergett alcoinks och gått över till akvarellfärg.
Jag har torrembossat canavasen med min swirlfolder, tanken var att få swirlarna lite i 3-d format, vilket iof lyckades sådär el vad man ska säga. Jag gjorde som så att jag drog över motivet med en embossingdyna och sen pensla på lite perfect pearl på swirlarna, men eftersom pulvret även ville fastna mellan swirlarna och det tillslut bara såg rörigt ut bytte jag teknik...skam den som ger sig = )
Jag målade bakgrunden brun (pilligt värre, mellan alla swirlar) och målade sedan swirlarna i olika färgen, sist av allt strök jag lite med limpennan över hela motivet och strödde på lite glitter.Bilden  ser mer glittrigt ut än vad det eg. är.
Övriga dekos är wellpapp nerkletat med vit färg (ville bryta av det mörka lite) spets, rosor och lite annat smått & gott.

Canavas är verkligen roligt att jobba med så mer sånt kommer absolut att dyka upp i bloggen ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar