lördag 18 september 2010

Lördag 18/9-2010

Jaha,då har man skapat sig en blogg. Det är faktiskt något som jag har velat göra länge,mycket för att ha ett ställe där man kan samla alla sina "konstverk" och samtidigt dela med sig till andra som är intresserade.
Som sagt,nu är jag ju fortfarande bara nybörjare och har mycket kvar att lära men inget kan väl bli fel i scrapbooking...bara fantasin som sätter gränser, eller hur?
Jag har iallafall börjat med julkorten,insåg ganska snart förra året att det krävs framförhållning för att hinna bli klar om man har ett gäng man vill skicka till, så i år får släkt och vänner förhoppningsvis hemmagjorda kort med julhälsningar.
Tänkte därför starta denna blogg med att skicka ut ett gäng julkort,däremot kan jag inte lova att jag kan minnas vilka tillverkare alla papper jag använt kommer från, har faktiskt inte noterat detta så noga så det får jag väl försöka bli bättre på i fortsättningen. Dessutom så har jag papper som har legat i gömmorna hur länge som helst....ja i år om jag ska vara ärlig, även om de inte används så speciellt mycket så kan det dyka upp en remsa här och där. Hur som helst här kommer de.....håll till godo;)

Till detta kort har jag använt ett vinrött cs i botten 15x20cm och sedan bigat på mitten.
  Julbockarna är ett papper från panduro (köpt förra året) och det gröna pappret har legat i gömmorna i evigheter,jag har använt en hörnstans från EK success för att få en scallop boarder (el. vad säger man?).
Prickarna har jag embossat med clear embossingpulver och snöstjärnorna är embossade i silver.Alla stämplar kommer från http://www.kortmakaren.se/. Lite floss och stickles....klart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar