lördag 1 januari 2011

God Fortsättning...............

Tänkte börja första dagen på året att göra ett blogginlägg. Sist så visade jag kalendern för 2011 som jag piffat upp lite grann och eftersom det var så himla roligt att göra så fick det bli en av julklapparna till syster yster, hennes dotter, mamma och en nära bekant.Något hemmagjort var ju givet från början attt det skulle bli : )
Tyvärr glömde jag ju att fotografera min systerdotters almanacka, men det kanske jag får tillfälle att göra vid ett senare tillfälle. Först ut får bli en bild på almanackan till min syster, den ser ut så här:
Jag har använt samma teknik som på min almanacka och favvostämpeln såklart. Distressfärgerna är spun sugar och pumice stone.De svarta blommorna var vita från början. Baksidan har jag gjort på samma sätt men utan dekorationer

Mammas almanacka fick gå i blått då jag vet att det är hennes favoritfärg. Om jag inte minns helt fel så är det distressfärgerna,  broken china, stormy sky, weathered wood och faded jeans. Bokstäverna har fått en liten skugga av blått och sedan har jag täckt dem med cracle accent. Fågeln är stickers element från basic grey. Jag har satt på ett "rörligt öga" för att göra det lite roligare.

Gunillas almanacka fick gå i blått/brunt och grönt. Bilden blev dock lite mörk så den gör sig inte riktigt rättvis.Färgerna är broken china, peeled paint och brushed corduroy. Även här var blommorna vita från början och i mitten har de fått en dutt av pearlmakern creme. De bruna "zigzag" kanten uppe & nere är från samma stickersark som fågeln ovan. Bokstäverna  minns jag inte från vilket märke, bara att de var med i ett månadspaket från lillahandarbetsboden och de är har en sammetskänsla.
Vem vet, kanske jag sätter i system att altra en almanacka till jul varje år : )



I förrgår så knåpade jag ihop lite bokmärken. Tänkte skicka ner dem till min systerdotter.
Fjärilarna är stämplar från heroart,de är färglagda med distresser, spun suger och worn lipstick. Jag har distressat bakgrunden med black soot och spun sugar. Fjärilen i mitten har jag fäst med 3-D kuddar och alla fjärilar har täckts med ett lager stickles "rock candy" senaste nytillskottet och sååå läcker!!

Här har jag använt en teknik som jag läste om på inkywings blogg. Jag rita ett hjärta som jag klippte ut och använde som en mask, sen stämpla jag en massa swirlar med distress black soot. Efteråt så använde jag mitt inking blend tool och drog ut färgen från swirlarna som fastna på hjärtmasken. Hjärtat har jag färglagt med dimensional pearls "cranberry", så även prickarna, sen fick de ett lager lack på sig. Jag har använt den gröna corner chompern till att snygga till hörnen. Råka köpa den av misstag,(skulle haft den blå) men jag gillar den så det blev bra iallafall.


Här har jag använt en bakgrundstämpel från heroart, jag färgade in stämpeln med broken china och spaya lite vatten blandat med perfect pearl  för att få lite skimmer mellan molnen, jag älskar perfecr pearl (pearl) det kan man aldrig få för mycket av : )  Molnen har jag fyllt i med lite  liquid pearl utspätt med lite vatten så att även de skimmrar lite extra. Ängeln är en stämpel från heroart, målad med distresser, vingarna och glorian har fått lite stickles " strar dust" på sig och hjärtat ett lager glossy accent. Banderollern har jag gjort själv och  texten kommer från kortmakaren.

Ja det var väl allt för idag. Jag hoppas på att få lite tid över för mer pyssel idag, det är ju bara för roligt.
Jag har handlat på mig lite nya saker nu när många webbshoppar erbjudit lite rea; bla lite nya distressfärger och canavas, det har jag velat prova länge att göra något roligt med.
Ni som läser här vet ju att jag att en förkärlek till heroarts stämplar. Jag efterlyste ett par från deras "gammla" sortiment på svenskscrapbooking och hade sådan tur att någon vänlig själ tipsade om att cilinpapers  skulle ta in heroarts stämplar och att jag kunde fråga om hon kunde ta hem de stämplarna jag ville ha. Tror ni jag vart glad när det visade sig vara möjligt..... jag lääängtar är allt jag kan säga just nu : )
God fortsättning..............

1 kommentar:

  1. Jättefina almanackor!!! Förut dekorerade jag mig en egen, men nu har jag blivit lat och köpt färdigt istället. Kul att se lite vad du gör! =)

    SvaraRadera