måndag 10 januari 2011

Hej, Hej......

Idag är det sista dagen på barnens jullov. Det har vart så skönt med lite längre sovmornar och bara ägna dagarna åt att umgås, äta gott och det bästa av allt....(nästan iaf) mycket pyssel. Förvisso så är jag arbetslös för tillfället så min ledighet fortsätter ju, men vardagen drar trots det igång med allt vad det innebär.

Jag har fått lite nytt pyssel i dagarna som jag har sysselsatt mig med och mer kommer, jippie!! Bla så har jag fått mina månadskit från mollys scrapbooking och lilla handarbetsboden, båda två helt underbara : )
Jag fick även hem en beställning från hobby och hantverk med bla. minicanavas, perfect pearls mist och Claudine hellmuth artist brushes. Nästa gång får det bli några av hennes studiofärger ; )
Sen har min snälla sambo betalt hela 5st beställningar som jag gjort, 2 st från pysseltagen, 1st från inkywings 1st från bumblebee och sist men inte minst 1st från designat. De borde komma idagarna, så brevebäraren är mer än välkommen. Avslutningsvis så gjorde jag några fynd på ss säljforum. Så jag känner mig väldigt bortskämd och lyckligt lottad för tillfället.

Tänkte börja med att visa ett kort som jag gjort till pysseltagens januarimånad,  man skulle ha med 1 röd sak, minst 3 stämplar och band, så här blev mitt bidrag
Här har jag andvänt skimmrande svart cs i botten (från mollys jan.kitt) det mönstrade pappret är från basic grey (mån.kitt från lillahandarbetsboden) hjärtat har jag  gjort själv och använt som en mask. Jag stämplade sen 2st olika swirlar och de runda prickarna (hero art) med distress "black soot", sen drog jag ut färgen från hjärtmasken med en blending tool (ett tips jag läste om på inkywings blogg).Sen gick jag över med distress "peeled paint" lite här och där. Eg. skulle det vara ett vitt (maskade även där) hjärta även på vä. sida men när jag stämplade texten (som är embossad) så syndes den knappt, därför fick jag tillverka ett svart hjärta att sätta där istället ; ) Texten är oxå från heroart. Det röda hjärtat har jag färglagt med dimensional pearls i färgen cranberry. Band och vita rosor som har fått lite  distress peeled paint och stickles på kanterna och i hö.hörnet är det eg ett glitterband i svart/silver  (oxå från mollys) som jag snurrat ihop och fäst i kanterna med en gluedot och sedan  fäst en grön blingsten i mitten. Syns dåligt på bilden...

Nästa kort har jag i stort sett bara använt saker från mollys jan.kitt, tänkte delta i må.utmaningen där som ska ha titeln "mitt vinterland", en snöstjärna (ritad el. stansad) och en knapp. Detta är mitt bidrag
Här har jag använt vit cs med lite silverskimmer i el vad man nu ska säga. Jag har klippt ut en remsa av varje mönsterpapper ( från mollys jan.kitt) och använt både fram & baksida och sedan klistrat på en av varje remsa på vanligt kopieringspapper (ett tips jag sett av kristina werner) sen gjorde jag en kant runt om allt för att rama in det lite. Cirkeln bakom pingvinen har jag färgat in med lite broken china distress och sedan duttat med versa mark watermark över hela cirkeln och  embossat med clear ep för att få en blank/glatt yta.
Texten är thickers som fått ett lager stickles "star dust" över sig. Pingvinen har jag klippt ut från ett av mönsterpapperna, lagt ett lager glossy accent på halsduk & mössa och strött över lite glitter. Mösskanten och tofsen har fått en dutt av panduros snöpenna. Jag har använt enamel accent till att göra vita prickar med  på "ramen".  Glitter runt cirkeln, en knapp, snöstjärnebrads och lite bakers twin fick avsluta det hela.

På nästa kort har jag för första gången någonsin använt canavas (mini,  köpt hos hobby och hantverk)....
Har vart sugen så länge nu på att prova det. Jag har sett flera olika tekninker som man kan använda till canavas så när tillfälle ges ska här kladdas : ).  Här har jag gjort det enkelt för mig, dragit med en pensel i favvofärgen rooosa, stämplat en text i mitten (heroart) som jag har "ramat" in med lite stickles "black diamond"  jag smetade ut glittret lite med fingret. Vit cardstock som kortbas som fått en dusch av adirondack color wash i färgen lettuce, mönsterpapper från Bo Bunny och en fotomayya i rosa cs.

Tänkte avsluta med två väldigt enkla kort. Jag har använt mönsterpapper som jag köpt på pysseltagen. Det är som ett kitt med flera papper 6x6, jättebra då alla papper passar så bra med varandra. Det är ju inte helt enkelt att få ihop mönsterpapper som matchar varandra, tycker jag iallafall.
Bilden är väl inte den bästa. Det här kittet heter "collection kit" Alla mönsterpapper är från samma kitt. Jag har andvänt ms stansen dolly lace. Tulpanerna är en stämpel från kortmakaren. Målad med distresser och ett lager stickles "worn lipstick" på tulpanerna. Lite duttar med paperpen i silver. Den här stämpeln gillar jag faktiskt jättemycket, kanske det beror på att jag älskar tulpaner?


Här har jag använt papper från ett kit som heter max & whiskers paper pad. Dimmblå cs och samma stämpel som ovan.. Målad med disresser och lite glitter även här
Båda dessa kort är ju superenkla, men ändå blir det så himla fint tycker jag, less is more........
Egentligen hade jag tänkt att visa lite fler saker som jag åstadkommit i dagarn, men eftersom detta inlägg har tagit  mig nästan hela dagen att göra, med små avbrott här och där för middagslagning mm så får det räcka. Lillkillen har somnat i famnen och behöver bli nerbäddad i sängen så resten får vackert vänta till i morgon.
Hej Svejs.

2 kommentarer:

  1. Supersnyggt! Läste allt och wow vad många olika tekniker du använt när du gjort ditt snygga kort!!! =)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kort! Jag störtgillar verkligen det där kortet med canvasen på, det blev superläckert!

    SvaraRadera