fredag 4 mars 2011

Nya stämplar....

från hero arts har hittat hem till mig och jag har redan hunnit med en beställning på fler stämplar, tyvärr blev jag lite ivrig och glömde att få med några favvosar i beställningen : ( men, men det går fler tåg så inget att deppa över.
Självklart har jag invigt varenda en ; )
Utöver det så fick jag hem marskitet från Mollys scrapbooking, kan bara säga,  meeee lööve. Jag har redan skapat flera kort av kitet, gud jag älskar dessa kit,  redan när lilo visar små tjuvtittar i bloggen av kitet så har jag klart för mig vad det ska bli av dem ; )
Mitt löfte att lägga ut korten vartefter jag gör dem går sisådär, förvisso är alla korten nygjorda men nu kommer åter igen en hel uppsjö ; )


Nya stämpeln från hero arts, som jag bara älskar, tycker den är så himla fin!! Tekniken har jag sett (som vanligt ) hos Jennifer Mcguire. Jag har embossat med vitt ep, därefter har jag målat med distresser och perfect pearl. Skimmrar väldigt fint irl. Även bakgrunden med prickarna är nyinköpt, gillar heroarts bakgrundsstämplar då de har så stora användningsområden ; )

Samma stämpel och samma teknik bara det att här har jag målat motivet med bara perfect pearls. Till blommorna har jag använt färgen interference red, till bladen heirloom gold och till de vackra fåglarna är det färgen turquois.


Jag försöker lära mig måla med promakers, lättare sagt än gjort ; ) Båda stämplarna är från kortmakaren och papprena har jag haft liggandes länge, länge.

Ett litet minikort, åter igen en teknik som jag sett i Jennifer Mcguires blogg. Jag har använt en solid stämpel från kortmakaren som jag stämplat med hero hues chalk ink i olika färger och innan jag tryckte stämpeln mot pappret så tröck jag den mot en annan stämpel för att få lite stukturer på blommorna, det blev inte så jättebra så det blir att göra ett nytt försök. Jag har använt paperpen och duttat små prickar i blommorna sen har jag använt en stämpel med ett litet hjärta för att göra bladen, jag har eg kopierat hela hennes (jennifer Mcguire) kort här.

Datorn bråkar med mig, när jag ska lägga ut korten så lägger de sig uppochner???  Ska se om jag får rätsida på problemet så återkommer jag med ´lite senare el imorgon.

Hej Svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar