lördag 5 mars 2011

Mera kort

som utlovat = ) Jag hoppas att problemet löst sig så att jag kan få ut resten av korten här i bloggen....

Äntligen blev det rätt. Här har jag använt fram och baksida (blått och beiget) från pinkpaislee och ljusblå cs. Snurklorna el vad man ska kalla dem är återigen en bakgrundstämpel från heroarts som jag har embossat med vitt ep. Fjärilarna är oxå en stämpel därifrån, dessa har jag stämplat med distresser och sedan gett pappret en dusch med perfect pearls så att färgen flyter ut på pappret, då blir det så här fint ; )


Blomstämpel från heroart, tycker den är så himla läcker. Ideen har jag återigen snott från Jennifer Mcguire, såg i efterhand att det var exakt samma blomma oxå ; ) Hur som så har jag fyllt i linjerna med liquid pearls, den relativt nya färgen bisque, om du inte har införskaffat den så gör det såååå himla läcker, det går liksom inte att få för mkt av den nånstans Löööve!!!

Här är ju inte bilden den bästa, men för att vara ärlig så orkar jag inte fota om det: Måste använda lite av alla stämplar som finns i mina gömmor ; )  Denna lilla filur kommer från kortmakaren och den har jag haft länge men nu är första gången jag använder den. Har lovat mig själv att börja använda stämplar som finns härhemma. Jag får helt enkelt bara öva, öva och åter öva när det gäller färgläggning, skam den som ger sig!! Alla har fått rörliga ögon och ett lager glossy accents på sig!!

Här har jag använt stickers, förutom cirkeln den har jag stansat ut. Mycket spets, glitter och crackle paint!!


Det här kortet gillar jag jättemycket, dessutom är jag väldigt förtjust i  tulpanstämpeln. Jag har stämplat flera tulpaner på rad och sedan färglagt med promakers. De små minifjärilarna är gjorda med samma teknik som de fjärilarna på kortet ovan och sedan fästa med 3-d kuddar. textstämpel är från hero arts!!

Tänkte även visa kort gjorda med marskitet från mollys, men det tar jag i ett eget inlägg. Jag har nämligen skapat till marsutmaningen och mer därtill!! Nu blir det tvättstugan, skulle ju ha tvättat igår, trodde jag....tills jag fick reda på att det var fredag. Var helt säker på att det var torsdag igår så blev lite paff på eftermiddagen när det visade sig vara fredag ; ) Tror jag har gått hemma lite väl länge nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar