tisdag 8 mars 2011

Påskkort....

har jag fått några gjorda ; ) Jag brukar vara dålig på att skicka det, men nu när man pysslar så kommer det säkert bli ändring på det.
De söta papprena har jag haft hemma länge. Stämpeln med påskfjädrarna kommer från kortmakaren och så även texten. Jag har valt att lägga flock på fjädrarna istället för att färglägga. Jag har även knutit en liten rosett runt riset, syns dåligt på bilden, meen om man tittar riktigt noga så ser man ; )


Här har jag lagt glitter i olika färger på fjädrarna så även runt ramen. Här har jag inte skrivit någon häsning ännu men det kommer. Ev att jag lägger till lite mer dekos...


Från påskstämplar till hero arts, herregud, deras stämplar kan man liksom aldrig få nog av, jag älskar verkligen dem ; ) Lägg märke till att det ser ut som om prickarna går i en cirkel. Jag har använt deras raindop bakgrundstämpel och inkat den med lite olika färgen av hero hues chalk, sedan stämpla jag motivet 2 ggr i rad utan att ta ny färg och första gången la jag stämpeln lite på sned och andra gången la jag den rakt då blev det detta coola avtryck!! Eg upptäcktes det av misstag men jag har hört att de bästa resulaten brukar upptäckas just av misstag, tror det är Mr Tim Holtz själv som har sagt det nångång ; )
Jag avslutade allt genom att inka lite runt kanterna med distresser i olika färger och en enkel textstämpel.

Mera hero arts, både bakgrundsstämpel och fjärilen, ja alla stämplar på detta kort kommer därifrån. Det här kortet har jag kopierat efter av Jennifer Mcguire även om det inte är exakt samma stämplar men själva upplägget iaf.  Fjärilen har jag stämplat på ett målat lager crakle paint och sedan klippt ut. Jag snurrade lite ståltråd runt en tandpetare och använde som spröt el vad man nu säger...rätta mig om jag har fel ; )

Sist men inte minst 2 st kort gjorda av papper från mollys marskit, so jag oxå är förälskad i ; ) Stämplarna är dock hero arts och de små söta fjärilarna har jag norpat från min dotter fast med tillåtels såklart = )


Allt utom blinget och banden kommer från mollys ; ) Ett kort i all sin enkelhet.

Ja det var väl allt för tillfället. I dag under min shoppingrunda spang jag in på biltema och köpte på mig lite aluminiumtejp, har sett mycket skojsigt man kan göra med den bla tillsammans med alcoinks så förhoppningsvis får jag lite pysseltid över ikväll ; ) Dessutom så borde min beställning från pysseltagen hitta hem till mig idag. Hittade i någons blogg en såååå himla fin blomstans från Martha Stewart så jag var bara tvungen att köpa den och när jag ändå var i farten så roffa jag åt mig hennes fina fjärilsstans oxå så förhopningsvis dyker det upp fler kort inom det närmaste  ; )

Ni glömmer väl inte bort att det är semledag i dag?? Jag har redan ätit en men eftersom hela familjen måste få ta del av semledagen så köpte jag en xtra så jag kan vara delaktig i fikat även lite senare idag...2 st semlor på en dag, inte dåligt ; )

1 kommentar:

  1. Jätte fina kort du gjort *nickar*

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera