lördag 5 november 2011

Fler julkort...

Kommer här! Så håll till godo ; )


Skapat i snabbaste laget med stämplar från hero arts. Deras stämplar är oslagbara ( enlig mig ) och jag älskar dem! Speciellt deras bakgrundstämplar som man kan leka med i det oändliga ; )
Kortbasen är hero arts " folded cards " i färgen pool med vit insida. Jag har stämplat bakgrunden med hero arts shadow ink, oxå i färgen soft pool.
Granen, stjärnan och texten är clearstamps från arket swirl christmas. Lite glitter...klart!!


Ytterligare ett kort med hero arts stämplar, minns inte vad arket heter och jag fyndade det på "svensk scrapbooking". Bakgrunden är inkad med distress tumbled glass och sen fått en dusch med vit mist från october afternoon. Mönsterpapper från echo park.


Ytterligare ett kort man bara gör i farten ; ) Tekniken hittade jag när jag tittade på stamptv och Gina k. Jag tog min distressdyna ( tumbled glass ) och drog den rakt över en bit vit cs, därefter stämpla jag snöflingorna ( hero art, oxå fyndat på ss ). Använde min kantstans från ek success ( minns ej vad den heter ) och snögubben är en stickers från echo park. Texten är en stämpel från kortmakaren.


Ytterligare en teknik sett på stamptv. Jag embossade en bit brun cs med guldfärgat ep. Därefter torrembossade jag den med en embossingfolder ( har förlagt förpackningen och minns inte namnet )och drog sedan med sandpapper så den bruna cs framträdde. Jag tycker det blir superlläckert och kommer absolut göra fler varianter av den här tekniken. Kortbasen är cs i kraft , bakgrunsstämpel från HA och texten från kortmakaren.

Ett litet tips bara, ibland när jag stämplar ( bakgrunder och texter mm )med distreeser så vill jag gärna embossa med clear ep ovan. Jag tycker dock att pulvret inte fäster så superbra på distressen så jag brukar först dutta stämpeln i versa mark el. nån annan ebossingdyna och sedan dutta i den färgen jag vill ha motivet el texten i.

Hmm, jag tänker alltid att jag inte ska bli så långrandig när jag gör mina inlägg, det funkar sådär som ni kanske märker. Jag ska visa ytterligare 2 kort där jag använt mig av tekniker sedda från stamptv ; )


Granen är ytterligare ett fynd från ss och jag älskar den granen, väldigt användbar och möjligheterna är oändliga ; )
Jag har maskat granen och stämplat den med distress forest moss ( tror jag )
Därefter skar jag sönder motivet i 4 lika stora delat och fäste dem på svart cs. Det ska alltså föreställa " utsikten " från ett fönster. Därefter fäst det på en vit kortbas. Jag vet inte om ni kan se att granen har så, små stjärnor i sig? Dessa är ifyllda med glitter från min glitterpenna " clear stardust "

Sista kortet i detta inlägg ; )

Här har jag använt mig av samma stäpel som ovan. Jag skar ut 2 bitar cs, en vit och en grön. Ett litet tips, skär till cs bitarna lika stor som akrylblocket du fäster stämpeln på, då blir det lättare att skära av granen i mitten på bägge bitarna sedan. Jag ebossade en grön gran på den vita cs och tvärtom på den andra biten. Sedan delade jag granarna och fäste en av varje på vanligt kopieringpapper innan jag skar ut den med en spellbinder die ( label eight ). Mösterpapper från mollys okt.kit och texten från kortmakaren.

Det får räcka för idag. Nu blir det en lugn kväll i soffan framför tv och imorgon bär det av till ikea. Trevlig kväll!!
Kram Melinda

2 kommentarer:

  1. Åh vilka fina julkort och tack för alla tips, kanonbra :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina julkort! Jag gillar särskilt den med ugglan och det sista med granen!

    SvaraRadera