fredag 11 november 2011

Äntligen..............

Så har jag börjat att jobba igen, dock inte heltid men trots det så är det svårt att få tiden till att räcka till allt man vill göra....scrappa, träna, blogga mm ; ) Tur att jag har legat i med kortskapandet och trots några pysselfria dagar har lite kort på lager att visa.


Byter tema , från julkort till födelsedagskort. Bakgrundstämpeln ( prickarna på kortbasen ) är en stämpel från HA embossad i clear ep. Motivet på korten är stämplar från lawn fawn.


Ett kort i all sin enkelhet ; ) Jag har använt min nya kantstans ( glömde så klart bort vad den nu heter ) men får kanten att likna ett kollegeblock )
Motivet och texten är stämplar från stampin up. En rejäl dusch med perfect pearls, twins och rosa halvpärlor fick avsluta det hela.


Avslutar med detta färgglada kort. Här har jag använt mig av en teknik som jag hittade i en bok ( lånad från biblan )om olika målningstekninker. Jag fyllde en plastmugg med vatten, några droppar diskmedel och sen ett par droppar färg från mina distress refiler. Därefter blåste jag med ett sugrör i muggen så att det bildades bubblor och la sedan en bit vit cardstock över bubblorna så att motivet fastnade på cardstocken, jag upprepade samma teknik med flera olika färger tills jag kände mig nöjd med resultatet. Stansade ut 2 blommor med min retro punch och använde mig av samma teknik.

Det får räcka för ikväll, känner mig helt färdig så nu blir det att slappa lite i soffan framför tv...ladda upp för helgens arbetspass ; )
Godnatt!!

1 kommentar:

  1. ÅÅh så fiina kort du gjort, gillade den färgglada jätttemycket, blir så glad av lite färger nu i höstrusket :)
    Kramiz Majsan

    SvaraRadera