lördag 17 december 2011

Julafton närmar sig...

med stormsteg och det är dags att lägga alla julkort på lådan. Dessvärre har min adressbok fått fötter och därmed gått och gömt sig ; ) Så morgondagen får börja med lite kurragömma lek.
Jag måste ändå erkänna att jag börja känna av julstressen, men jag försöker att andas och tänka som så att varje julafton så har man ändå lyckats att hinna med alla bestyr visst? Dagen till ära är avsedd för julklappshandel och imorgon jobbar jag igen.
Jag tänker vissa de sista julkorten för i år, för några fler tänker jag inte göra ; ) Dock ska jag göra ett x antal tags som ska hänga på julgåvorna som är avsedda till dagis och skolpersonal, men jag har upplägget klart, självklart så det blir smidigt att massproducera ; )
Dåså, de sista jukorten för i år!


Här har jag gjort en distressruta i färgen tumbled glass, därefter har jag målat över ett tunt lager shimmer paint från stampin up. Renen är en stämpel & die från hero arts. kortet skimmrar så mkt att detinte kommer till sin rätt på bild.


Här har jag använt design papper från basic grey och studio calico. Ängeln och texten är stämplar från kortmakaren. Och kortet kommer sändas till bästa vännen som alltid finns där när man behöver någon. Vem annars ; )


Även här så kommer stämpel och text från kortmakaren. Kortmakaren var en av de första bloggarna som jag tillbringade mycket tid hos i början av min scrapkarriär, så jag har ett stort sortiment av deras stämplar hemma. Det var oxå innan jag förstod att färgläggning av stämplar var ett kapitel för sig ; ) Så tyvärr har de flesta av dessa blivit liggandes.


Ytterligare ett kort med en underbar textstämpel från kortmakaren. Här har jag sprayat ett rejält lager color mist i färgen paper doily från october afternoon. Visst är den läcker!


Till det här kortet har jag skapat en 3-d julkula utav en stämpel från hero arts. Texten kommer från samma ark som julkulan. Designpappret har jag haft legandes från förra året och jag kan inte minnas tillverkaren.


Här har jag gjort en gran i 3-d, hittade en video om hur man gör på youtube och därefter ville jag även prova detta med en julkula, vilket resulterade i julkortet ovan ; ) Snöflingorna är en stämpel från hero arts och den är stämplad med chalk ink " frosy white ". Granen har jag fyndat på ss och inkat med distress såklart.


Det här kortet får avsluta det här årets julkortsbloggande ; ) Jag ville testa att göra ett runt kort el mer jultags aktigt el vad man ska säga. Använde min cuttlebugg och cirkelstans till att stansa ut kortet så även bakgrunden med en scallop die. Motivet har jag oxå stansat ut och den är fyndad på ss.

Nu, julklappsshopping!! Kram

2 kommentarer:

  1. Åh vad mycket härliga julkort du gjort :)
    Man brukar hinna med alla julbestyr varje år, så tror nog vi hinner i År med, men tyvärr har jag ej hunnit göra julkorten till alla mina nära o kära, men dom förstår varför ;)
    Kramar till dig!!!

    SvaraRadera
  2. Så många fina julkort du har gjort! Jag skäms att erkänna att jag inte gjort ett kort i år.
    Kram/
    Ulrika

    SvaraRadera