söndag 21 november 2010

Godmorgon......

Tänkte börja dennna söndagsmorgon med att fortsätta visa mina alster.och jag fortsätter på temat med egenskapade bakgrunder
Det här kortet blev jag riktigt nöjd med, tycker att ju mer jag skapar så börjar jag oxå att hitta min egen stil
 om ni förstår vad jag menar. Stämpeln är från hero arts och är inköpt hos kortmakaren. Även här har jag distressat direkt på mitt craftsheet, sprayat över en ordentlig "dusch" med vatten och sedan färgat in stämpeln. Jag har använt färgerna peeled paint, broken china, rusty hinge och barn door. Sedan har jag gått över hela bakgrunden med min blending tool med samma färger. Avslutningsvis har jag sprayad ordentligt med perfect pearl blandat med vatten (pearl). Valde att fästa blommor lite här och där med 3d-kuddar, blommorna är petaloo (kortmakaren). Bokstäverna är stickers från making memories och var med i ett av mina månadspkt för lääängesen. Älskar de här bokstäverna, färgerna är så himla fina. syns dock inte så bra men, men det är som det är.

Det här kortet är jag inte helt färdig med än,  men jag visar det ändå.................

Här har jag gjort precis som ovan med bytt ut färgen red door mot wild honey, synd att man inte kan se detaljerna lite bättre, har inte lärt mig att krympa bilderna el. lägga in lite mindre detaljbilder (får bli nästa projekt). Ljusstaken är en stämpel från kortmakaren och jag har lagt crakle paint på varje ljus så att det ser mer verkligt ut, sen har jag maskat och täckt ljusstacken med versamark waterink och embossat med utee i färgen koppar. Som sagt, lite mer dekorationer ska på. Just det,  texten är oxå en stämpel från kortmakaren och den är emossad i guld och det står "Tänd ett ljus i mysig vintertid". Äh jag lägger in en detaljbild även om det blir i en större storlek, varsågoda......
Visst blev den fin? Jag har tänkt att barnen ska få ge skol och dagispersonal en liten present vid
 julavslutningen. Till skolpersonalen får det bli en  varsin dekorerad tändstickask och lite doftvärmeljus   (bild på det kommer senare) hade tänkt att lägga det tilsammans i en cellofanpåse med lite snygga band på och en tag med julhälsning och avsändare. var ju såklart tvungen att snygga till tagsen lite oxå så nu ser de ut så här....

Den översta visar framsidan och den nedersta baksidan där avsändarens namn ska tillkomma såsmåningom.
Stämpeln (fågeln) är från kortmakaren och embossad i guld, ljusen är utklippta från stämpeln som jag använt på kortet ovan, även här har de fått ett lager crackle paint och sen lite lack på det.. Jag har inkat med min blendingg tool "broken china och brushed corduroy" Den blåa färgen syns dåligt på den översta tagen, men där är lika blått som på den undre :) Texten god jul är oxå från kortmakaren och är ebossad i guld och längst upp på kanten har jag lagt ett lager Aleenes glitter snow (köpt hos pysseltagen).

Tänkte visa ett sista kort innan jag fixar frukost till barnen, det här kortet är oxå ett tips jag såg av jennifer Mcguire på yuotube. Jag verkligen älskar både hennes och kristina wernes kort mm, tycker de är så fantastiskt duktiga. Det här kortet är jag inte helt säker på att jag är helt färdig med än.

Stämpeln är en cling stamp från hero arts, här har jag färgat in hela stämpeln med dabbers i färgen pearl,sedan har jag låtit det torka (fuska lite med embossinfönen) därefter har jag återigen använt min blendingtoo, i färgen wild honey. Sist av allt torkade jag av överflödig färg på pearlbakrunden Jag har fäst lite knappar och bling i blommorna,stämplat en fjäril (wild honey) och inkat med samma färg i lite ljusare nyans och sedan täckt med stickles. Jag har stansat ut en scallped bård och använt lite floss.
Men tycker att kortet behöver dekoreras lite mera, ville mest visa själva motivet, får se om jag återkommer med ett färdigställt kort en dag : ).

Oj vad tiden springer iväg, får se om jag hinner återkomma lite senare.Jag har ju inte hunnit visa vad dagispersonalen ska få som avslutningspresenter till jul.
Tänkte avsluta detta inlägg med att visa våran tjusiga snögubbe som vi han göra igår morse (när snön fortfarande låg kvar)

Tyvärr tappade vi näsan(moroten) när vi var på väg till baksidan för att göra snögubben men det blev ju fint ändå. Eftersom det inte var direkt överflödigt med snö på backen så följde allt som låg därunder med när vi rullade snöbollar till kroppen, men det blev trots allt en snögubbe och det är väl det som räknas, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar