lördag 20 november 2010

Lite nya kort

Nu är det evigheter sen jag uppdaterade bloggen och eftersom jag har hunnit med en del pyssel sen jag var här sist så tänkte jag passa på att visa vad jag har gjort. Först ut är ett tackkort som jag ska ge till min bästa kompis Jessica tillsammans med en gåva som tack för hjälpen att hon hjälpte mig att måla om ett rum härhemma. Det ser ut så här
Till det här kortet har jag använt mig av stickers från basicgrey (blomman) som jag fäst med 3d-kuddar, jag älskar att göra de här enkla korten med färdiga stickers el diecut figurer, så himla smidigt och fina blir de oxå tycker jag. Jag har täckt blomman med lite stickles och fäst en knapp i mitten bara för att göra det lite mer intressant. Kortbasen består av limegrön cs och mönsterpappret heter "the girls paperie" och var med i mitt senaste månadspkt från lilla handarbetsboden, lite streckade kanter kan man aldrig få för mycket av enligt mig.

Jag har oxå lekt en hel del med mina distresser, oj så mycket roligt man kan göra med dessa underbara stämpeldynor.
Här har jag skapat bakgrunden själv genom att färglägga mitt akrylblock med distresser "broken china" i mitten och "peeled paint" i kanterna, därefter spayade jag vatten på hela akrylblocket och använde det sedan som en stämpel på akvarelpapper (ett tips jag såg av jennifer Mcguire på yuotube). Därefter stämplade jag lite snöstjärnor i samma färg (broken china). Hjärtat är en stämpel som jag köpte för jättelängesen i våran bokhandel, det är oxå disstresat med broken china och sen har jag sprayat med perfect pearl (pearl). Syns inte så bra på bilden men skimmrar riktigt fint irl.

Även här har jag lekt med disstreser och skapat eget mönsterpappar med en av mina favostämplar, älskar alla hero arts stämplar speciellt bakgrundsstämplarna. Så ett presentkort på http://www.simonsaysstamp.com/ står högst upp på önskelistan : )
Här har jag stämplat med olika distressfärger (minns inte vilka jag använde,men tror det var vintage photo och peeled paint) direkt på mitt craft sheet och sedan sprayat med vatten och därefter tagit upp färgen med stämpeln.
Sedan har jag inkat bakgrunden med min bleending tool i färgerna peeled paint, vintage photo och broken china. Julgaranen har jag gjort själv  och sedan klippt ut och fäst med 3d-kuddar. Texten är en stämpel från kortmakaren som jag har emossat i guld och sedan täckt med ett tjockt lager diamond glaze syns inte  på bilden med ger ett fint intryck i verkligheten.Lite bling och snöre på granen och brads att fästa texten med. Mycket ink och rivna kanter. Avslutningsvis så stämplade jag med en  textstämpel över hela bakgrunden

Nästa kort går oxå i julens tecken och ser ut så här, här har jag skärt ut en cirkel med min nya cirkelskärare från Martha stewart, dessvärre så äger jag ingen skärmatta och har insett att det är ett måste för att få ut bästa resultat med den, dock har jag beställt en och antar att den kommer vilken dag som helst....lääängtar!!
I övigt så är det ett enkelt kort (som de flesta jag gör : ) ) Har insett att det där med färgläggning inte är min grej, så nu återstår bara frågan vad jag ska göra med alla stämplar som har motiv och som är skapade för att målas???? Kanske får ge det lite mera tid innan jag ger upp helt och hållet. Här har jag dock målat renen med tombow och sedan fäst lite bling på nosen. jag har embossat lite snöflingor med clear ep på den röda kortbasen. Mönsterpapper från "The girls paperie" och lite band. Ja det var väl allt tror jag.
Egentligen hade jag tänkt att visa lite mer saker, men tiden har sprungit i väg och min kära fyrbenta familjemedlem vill gå ut och uträtta sina behov, så resten får vackert vänta till imorgon.
Som sagt så har jag hunnit med att pyssla en hel del sen jag var här sist så den som väntar på något gott........får vänta ett tag till : ) God Natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar