söndag 20 november 2011

Dags för lite

uppdatering. Som sagt, har börjat jobba nu och har fullt upp med både det ena och andra. Dock så har jag gjort min först lo någonsin...väldigt roligt att få kladda med mycket fäger och många stämplar. Tyvärr kan jag inte visa upp den här ännu pga att min iphone fortfarande är på reparation. Men måste nog ändå erkänna att det är kort jag brinner mest för att göra ; ) Än så länge......


Jag fortsätter på tema jul. Stämplarna ( paket + text ) är från kortmakaren. Jag maskade paketet och stämpla en text över det och fäste sedan rosetten med 3-d kuddar. Bakgrunden är rejält inkad med distresser i olika bruna nyanser. Därefter har jag mistat med vit sprinklers från october afternoon. Jag köpte även en sprinklers i en grå nyans som är så fin, hoppas jag får tillfälle att använda den snart ; )


Tror denna stämpel är från panduro ( fyndad på ss ). Mycket ink och rivna kanter. Glitter och lite jutesnöre. Klart!!


Det här kortet har jag " kopierat " av Kristina werner. Papper från echo park. Twins, jutesnöre, band och vit mist.


Jag är väldigt förtjust i julkulor, tyvärr ägen jag bara denna julkulestämpel...än så länge. Jag klicka nämligen precis hem ett ark med clearstamps ( hero art ) med just julkulor som motiv...så den ska absolut invigas fort som ögat när den flyttar hit! Även lawn fawn har ett fint ark med julkulor som motiv och nu när ( minns ej butikens namn nu bara därför )men en butik här i svergie ska äntligen ta hem dessa underbara stämplar och trots att jag verkligen inte borde handla mer nu så kommer jag ju inte att kunna motstå dessa. Hursom, dessa kulor är embossade i silver och inkade med distresser. Pappret vet jag inte vilken tillverkare det kommer från och så inte stämpeln med "texten" heller. Texten har jag först duttat ordentligt i versa mark och därefter i distress "fired brick" och sedan embossad i clear ep. Framgår inte så tydligt på bilden men kulorna är ditsatta med 3-d kuddar ; )


Samma julkula, andra färger ( victorian velvet ) Texten har jag stansat ut med cuttlebuggen, men den är fyndad på ss så mer om den vet jag inte, och sen inkad med distress. Både julkula och text har fått en dusch med perfect pearl. Halvpärlor och en tjusig rosett. Kanske inte de rätta julfärgerna precis men jag älskar rosa ; )


Tänkte avsluta detta inlägg med det här kortet. Om jag inte minns helt fel så blev jag inspererad till att göra detta kort på hero arts blogg. Bakgrundsstämpel är hero arts och jag tror att snöflingorna oxå är det. De är iaf stämplade med distresser i olika färger. Tagen har jag stansat ut med cuttlebuggen och inkad rejält i antique linen så är även bakgrundspappret som jag inte vet vilken tillverkare det kommer från. Texten är från kortmakaren och både den och bakgrunden är stämplad i chalk ink "frosty white" som enligt mig ger det absolut bästa vita avtrycken.

Som sagt, fast jag inte borde handla mer så har jag både fått hem lite nya saker och väntar lite fler ; ) Bla lite nya embossingpulver från ranger ( nyheter ), en med snöeffekt och en med glitter, båda inhandlade hos mollys. Jag har köpt på mig lite nya mönsterpapper, har mååånga hemma men känns som jag börjar hitta min stil lite och då är det ju lättare att veta vad man vill ha ; ) Sen var jag med i en beställning från stampin up och väntar hem nya stämpeldynor, shimmerpaint och glitter. Och såklart lite nya stämplar från hero arts bla dessa med tillhörande stansar....läängtar ; ) Dessutom så har jag fått hem de nya disteresserna med vinterfärgerna, kan bara säga såååå fina!!
På återseende!! Kram Melinda

2 kommentarer:

  1. Åh så många härligt julfina kort du gjort, superfina :)
    kramiz Majsan

    SvaraRadera
  2. Härliga kort du gjort:-) Ska bli kul att se din LO också:-)

    SvaraRadera